رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حدود ۲۰۰ واحد صنفی طلا فروش همچنان پلمب هستند الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام‌فروشی؛ سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت ملک | چرا بازار مسکن در رکود هم رشد می‌کند؟ قیمت‌گذاری عجیب برای کارتن یخچال! جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری چیست؟ اینفوگرافی | ۸ فراری بزرگ مالیاتی کشور را بشناسید بازگشت دوباره ثبت‌نام خودرو! کاهش هزینه‌های تولید، تنها راه نجات دامداران کاهش مصرف لبنیات در کشور | ۶۰ درصد واحد‌های تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی غیرفعال است مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود
سرخط خبرها

جبهه اقتصاد و اژد‌های هفت سرِ فساد

  • کد خبر: ۲۲۰۳۹۸
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
جبهه اقتصاد و اژد‌های هفت سرِ فساد
رویکرد برخاسته از نگاه رهبری، اقتصاد مصلحانه است. این نیز اقتصادگران صالح را می‌طلبد.

چند سالی است که شعار سال از سوی رهبر انقلاب، اقتصادی تعیین می‌شود. این یعنی راهبرد انقلاب باید در این حوزه سامان یابد تا راه بر بی سر و سامانی که دشمن در این حوزه می‌خواهد بسته شود.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هم به تأکید مؤکد همه را به «طهارت اقتصادی» توجه داده اند. یعنی راهبرد شکوفایی اقتصادی به راهبرد واجب طهارت اقتصادی، باید غنی سازی شود تا به استغنای معرفتی مردم هم بینجامد.

رویکرد برخاسته از نگاه رهبری، اقتصاد مصلحانه است. این نیز اقتصادگران صالح را می‌طلبد.

جهاد اقتصادی به قاعده جهاد دفاعی و نظامی اهل و اصحاب خود را می‌طلبد. در دفاع مقدس، رزمندگان به اخلاص چشم بر خود می‌بستند تا به افقی باز کنند که سربلندی اسلام و انقلاب و ایران توأمان پرچم افزا باشد. اقتصاد هم همتی چنین و اخلاصی چنان می‌طلبد و الا عرصه اقتصاد به خاطر پول‌های زیادی که در آن جا به جا می‌شود به شدت لیز است. از فراوان کسانی که پا به این عرصه می‌گذارند، به سلامت گذشتگان کم هستند. بسیاری زمین می‌خورند و بسیاری هم اگر نه دامن که پاچه هایشان خیس می‌شود.

مراقبتی علی وار می‌خواهد تا کارگزاران به سلامت برهند از میدان مین اقتصادی. کاسه حلوای اشعث بن قیس و جواب مولا علی (ع) باید رسم الخط عملی مسئولان باشد. امام راه را بر قیس بست تا راه را به ما نشان بدهد که چه باید کرد و چگونه باید دست و دیده و حتی دل را پاک نگه داشت. 

«طهارت اقتصادی» تربیتی چنین را طلب می‌کند و الا کیست که دلش در برابر تطمیع‌ها نلرزد؟ کیست که پشتش در برابر تهدید‌ها نلرزد. مفسدان اقتصادی یا به تطمیع درِ باغِ سبز نشان می‌دهند یا نقاب شکسته، مافیاوار، سرخی خون را به یاد می‌آورند. مردِ میدان می‌خواهد که در برابر این دو «ت» محکم «نه» بگوید. این دو «ت» که هرکدام باتلاقی است مرگ آفرین و حیات سوز و طهارت زدا. نمی‌خواهم ضمیر را جوری بنویسم که مرجعِ معدود داشته باشد.

این دایره هشدار و امر به معروف را محدود می‌کند. خبر‌ها البته به اختصار یا تفصیل، نام‌ها را فهرست می‌کند. من می‌گویم حوزه اقتصاد، از میدان جنگ هم خطرناک‌تر است. چالش‌هایی دارد که اگر تربیت علوی و التزام مؤمنانه به طهارت اقتصادی نباشد، بزرگان را هم شکار می‌کند چه رسد به کارگزاران ساده در جایگاه‌های مختلف را. مقابله با فساد، این اژد‌های هفت سر، هزینه بسیار دارد. براساس مطالعات و تحلیل اخبار می‌گویم، مقابله با مافیای فساد، غیرت در اندازه شهید می‌خواهد. 

می‌زنند هرکس را که در برابرشان قد علم کند. خیلی راحت‌تر از افسران بعثی که تیر خلاص می‌زدند. اینان نه تنها با اختلاس به پیشانی یک ملت شلیک می‌کنند که قهرمانان مبارزه با فساد را هم به انواع ترور‌ها به شهادت می‌رسانند.

باز هم از نام بردن ابا می‌کنم، اما کسی که خودش دوبار تا مرز شهادت رفته است می‌گفت آنچه در سریال «اژد‌های هفت سر» می‌بینیم، یک سر این اژد‌ها هم نیست. سر فراوان دارد. شمشیر و گرزِ رستم می‌خواهد برای کوفتن هر سرش. شهید می‌خواهد این میدان.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->